Tuesday, 6 January 2015

Hari Orentasi!


بِسۡـــــــــمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡـمَـٰنِ ٱلرَّحِـــــــيمِ

Pada 31/12/2014..
SMK Puchong Utama (1) mengadakan Hari Orientasi bagi pelajar tingkatan 1 pada 2015.
memandangkan aku ini ahli SPBT jadi aku wajib hadir.
aku pergi dengan abah dan Haziq.
Tahun ini Haziq Tingkatan 1.

Dia dapat kelas 1 Efisien.
Haish..
aku kena jaga kelas 1Mulia.
sangat tak menyangka yang Cikgu Ilyani pun uruskan 1 Mulia.

aku berbual dengan cikgu berkaitan kelas tahun hadapan.
aku tak tahu lagi dapat naik ke tak.
tapi aku yakin aku boleh naik.
nama aku memang kat kelas 3 Kental.
tapi aku nak cuba ubah nasib aku.
aku tak nak pisang berbuah dua kali.
memang rasa hampa gila sebab aku dapat nombor 3 tapi tak naik.
lagi kecewa bila nombor 4,8,10 naik!

Waktu aku darjah 6 dulu.
walaupun aku kelas kedua iaitu 6 permata,aku adalah satu satunya pengawas perempuan!
dan aku juga tiada kawan.
duduk sebelah manusia yang pendiam.
seolah-olah makhluk asing sebab itu aku tak nak pergi sekolah.
tapi terpaksa.

aku dahlah periksaan besar tahun itu.
Upsr aku 3A2B sebab itu lah salah satu faktornya.
aku tak ada penyokong selain dari keluarga.
aku tak ada kawan yang nak sama-sama berjuang.

selama 2 tahun duduk sebelah Atiqah,aku nak teruskan sampai aku tingkatan 3.
tapi hampa sebab kemungkinan besar sejarah berulang lagi.
jadi,aku nak berusaha untuk berjumpa dengan cikgu tingkatan 3 dan uruskannya.
ada seorang cikgu tingkatan 3 kata yang kelas itu boleh dipertimbangkan untuk aku.

Tapi bagaimanapun aku kena jumpa cikgu penyelaras itu juga.
hmm..
buka sekolah nanti,aku kena terus pergi jumpa cikgu itu.
Moga - moga berjaya :)

sambung balik cerita.....
aku berkumpulan dengan Atiqah dan Dania.
kami buat kerja dengan cermat.

Mr.Blur bertugas sebagai Photographer waktu itu.
aku nampak dia dengan mak dia kat koperasi.
Bila mak dia jalan depan kaunter aku,
dia pandang aku.
Haish..

ini bukannya kali pertama aku jumpa mak dia.
kali pertama dalam gambar keluarga dia -_- hahaha..
kali kedua kat Sk Corner.nampak face to face.
paling kelakar aku jalan depan Mr.Blur tapi dia tak nampak pun.
Sebab?dia tengah menjamu sarapan dengan selera sekali -.-

kali kedua,aku jumpa kat Pizza Hut.
satu keluarga dia.
Haish..bukan main seronok lagi.
aku rasa dia tak perasan aku juga -_-

kali ketiga kat Tesco Bukit Puchong.
satu keluarga dia juga.
paling tak boleh belah..
aku nampak dia betul-betul pandang aku.
haish..hahaha
lepastu dia turun escalator tergelak-gelak.
tapi memang kelakar sebab aku pakai baju kurung tudung dan semuanya warna merah.
waktu tu jugak pakai baju kurung.haish..

kali keempat waktu ambil UPSR adik aku.
adik Ashraf,Afzal tu pun ambil juga.
dapat 4A1B.untunglahh.
tapi Ashraf tak ada.mak dia dan Kak Zafirah je ada.
Nasib baik...sebab waktu itu pun aku pakai baju merah tapi baju dress ah.
ahahaha..

hahaha..itulah kesemua kali aku jumpa.
banyak kali kan?
semuanya ada cerita tapi tak ada gambar.hahaha
kalah cerita korea kisah cinta aku ini -_-

lepas habis buat kerja,
kami dapat upah rm3 atas semua kerja kami.
memang seronok.
lepastu balik dengan Atiqah.
tengok abah dah tunggu aku.
hehe :)

sepupu aku..Faris dan Afiq pun tumpang sekali -_-
sibuk betul 2 orang ini.
lepastu kami balik..

itu sahaja kisahnya...
3 dalam satu.
aik?
termasuk sekali aku punya sejarah dan pengalaman berjumpa mak Mr.Blur.
Haishh.

Ditaip oleh: Cahaya Pemaaf ❤