Saturday, 23 April 2016

RisQah Dinner Together!

Assalamualaikum..
Pada 23/4/2016..
Aku, Isma Family dan Atiqah pergi ke Shah Alam untuk makan malam.
Makan malam ini diadakan di dewan Batu 3 Shah Alam sempena sambutan tahun baru Umno.
Keluarga belah mak aku semuanya ada jawatan masing-masing sebagai ahli Umno kuat Batu 3 ini.
Bila aku dijemput hadir, hadir ajelah sebab aku pun bukan suka politik sangat. Hadir sebagai tetamu.Aku selfie dulu sebelum gerak ke Dewan Batu 3 itu. 

Lepas dah ambil Atiqah, kami terus gerak ke rumah nenek aku pada pukul 5.00 petang. Sesampainya disana, kami solat Asar dulu kemudian lepak sekejap sebelum tolong siapkan makanan untuk dibawa ke dewan nanti.


Kami berdua selfie dengan teruja sekali. Dah lama tak bersantai petang-petang macam ini.

Ini ialah outfit of the day kami yang biasa-biasa sahaja. 

Selfie lagi sebelum gerak ke Dewan Batu 3 itu.


Pukul 8.00 malam, kami gerak ke Dewan Batu 3 dengan berjalan kaki sahaja dan duduk di tempat yang disediakan. Majlis dimulakan dengan perasmian, ucapan dan sebagainya. Aku duduk di belakang tanpa memahami satu patah perkataan pun. Aku pun memang tak ambil tahu hal politik ini.



 Aku dengan Atiqah selfie lagi selepas dah habis makan dan habis ucapan kata-kata daripada Ahli Jawatankuasa Umno.





Kami selfie lagi sebelum balik. Ini merupakan kali kedua Atiqah datang sini selepas kali pertama datang sini pada tahun 2014. Memang seronok bawa kawan baik balik kampung walaupun kampung aku kat Shah Alam. Tasya yang sepupu aku itu memang tak akan ada masa untuk balik saja-saja kalau bukan cuti sekolah. Jadi, siapa lagi yang akan temankan aku kalau aku balik ke kampung kan.
Kami datang sini pun untuk makan aje. Kenyangkan perut sendiri lepas dijemput.
Cuti sekolah pun tak lama lagi aje. Peperiksaan pun dah tamat. Jadi kelegaan itu pun muncul untuk bergembira seketika cuma.

Gambar kami semua di Dewan Batu 3 sebelum balik ke rumah masing-masing.

Ditaip oleh: Cahaya Pemaaf ❤

Thursday, 21 April 2016

Hari Informasi Kerjaya!

Assalamualaikum..
Pada 21/4/2016..
Aku dan Atiqah pergi melawat SMK Bandar Puncak Jalil untuk Hari Informasi Kerjaya anjuran kelab kaunseling dan kerjaya lagi!

Hari kami dimulakan dengan sarapan dalam bas iaitu sandwich air tangan Mak aku. Sedap sehingga menjilat jari. Air tangan ibu semestinya tiada bandingan.




Sesampai sahaja di Smk Bandar Puncak Jalil ini, aku dan Atiqah terus ke dewan utama yang terdapat di sekolah ini. Kami duduk sebentar dan berbual kosong sementara menunggu Pn. Hasliza berbincang dengan guru kaunseling dari sekolah ini.

Ini video bual kosong kami. Ini semua rancangan gila Atiqah yang suka ambil video.
video

Lepas perbincangan antara guru2 kaunseling telah tamat, aku dan Atiqah serta pelajar lain diarahkan ke kantin untuk bersarapan. Alhamdulillah.. Dah sarapan dalam bas jadi Wang belanja pun selamat dalam poket. Hek hek.
Tapi kami tetap teruskan perjalanan ke kantin memandangkan kami ini pelajar yang patuh arahan guru. :P


Lepas dah bersantai melihat orang lain menjamu selera, kami pergi meronda seluruh kawasan SMK Bandar Puncak Jalil ini memandangkan sekolah ini sekolah yang baru dibuka pada tahun ini dan hanya pelajar tingkatan 1 dan 2 sahaja yang baru merasmikannya.
Ini gambar yang ditangkap oleh aku khas untuk tatapan anda semua.




warna cat sekolah ini memang cantik iaitu gabungan kelabu dam putih. Jarang kita dapat lihat warna bangunan sekolah sebegini. 






Selepas penat meronda satu sekolah ini, aku dan Atiqah kembali ke dewan khas sekolah ini. Memang cantik dan besar sungguh dewan ini macam dewan rakyat yang biasa ada di setiap kawasan perumahan itu. Memang terbaiklah! Kalau pelajar nak berkumpul pun senang dan tak panas macam sekolah lain itu.
Kami masuk ke dewan khas untuk acara perasmian Hari Informasi Kerjaya.



Belon yang berterbangan setelah dirasmikan oleh penganjur program ini.

Gambar selfie aku dan Atiqah semasa mendengar ucapan berjela daripada pihak penganjur. 
Kemudian, kami ke kantin lagi untuk makan tengahari. Lama betul masa kami di dalam dewan sebab kena menyertai segala program yang diadakan dan mendengar taklimat dan pengalaman daripada pelbagai pelajar di pelbagai universiti.
Seronok juga dengar pengalaman mereka belajar di universiti.





Lepas dah kenyang, kami kembali ke dewan sementara menunggu guru kaunseling kami menyelesaikan urusan mereka sebelum pulang ke sekolah. Kami bergambar sebanyak mungkin sebab peluang untuk datang ke sini lagi memang tak ada. Jadi, hargailah sementara masih ada.

 aku bersama-sama hiasan belon yang kemas dan cantik.


Aku dan Atiqah lepak dulu dengan senior form 5 yang memang sporting habis.
Mereka mestilah Kak Qurra dan sahabat baiknya Kak Aimi dan Shauqi.
Mereka memang gila-gila betul. Tak percaya? Tengok sajalah gambar-gambar selfie kami semua di bawah ini. Hahaha sabar ajelah.









video video suasana yang meriah kat sekolah ini dengan kehadiran pelbagai pelajar lain Dari pelbagai sekolah.

Sementara menunggu kehadiran bas untuk menghantar kami pulang ke sekolah, kami berselfie dulu dengan pemandangan yang indah dan bersama orang yang sama lagi.


kami berdua dengan Shauqi.

ini dengan Muhaimin. Dia ini memang fav aku sebab mulut pot pet sana sini tak henti macam Mak nenek. Memang menghiburkan hati sungguh. Hahaha

 Dengan senior kegemaran kami.

Ini khas untuk penutup entri blog aku Kali ini. Pengalaman pergi lawatan Kali ini agak seronok juga sebab dapat melawat sekolah lain. Mula-mula masuk sekolah ini memang rasa lain macam saja. Mungkin sebab tak biasa. Aku pun selalunya pergi sekolah lain untuk lawan acara sahaja. Ini sebab lawatan dan ada sambut hari tertentu pula. Apapun memang pengalaman yang menyeronokkan. Ada rezeki tahun depan pergi anjuran 'Hari Informasi Kerjaya' lagi tapi di sekolah lain pula. Yay! Apapun tunggu entri tahun depan eh kalau nak tahu sekolah mana. 
Assalamualaikum dan Bye!

Ditaip oleh: Cahaya Pemaaf <3

Sunday, 17 April 2016

Both Little Princess Birthday!





Assalamualaikum..
Pada 9/4/2016..
Aku dan Isma Family pergi Restoran Hiyaki di Shah Alam untuk sambut hari lahir Huda dan Hasya bersama keluarga belah mak aku.
Sebelum ini dah pernah sambut dengan keluarga belah ayah aku jadi, kali ini belah mak aku pula.
Baru 'fair and square' kan..

Sebenarnya hari lahir kedua-dua adik puteri aku ini ialah 17/4/2016 tapi sambut awal sikit sebab nak sambut dengan sepupu perempuan mereka yang lain.
Sememangnya kek dah ditempah 2 bulan awal dengan kawan mak aku sebab dah rancang awal-awal nak sambut bersama keluarga besar ini. Seronok sambut ramai-ramai macam ini sebab meriah.

Mama yang sedang mendukung adik bongsu aku, Hasya.

Kami mulakan parti hari lahir kedua-dua adik puteri aku ini dengan bacaan doa dulu oleh paksu aku.


Hasya yang sudah tak sabar-sabar nak potong kek.

Kek rasmi hari lahir Huda dan Hasya. Tema Frozan ok.

Umairah. Anak maksu dan paksu aku pun sambut juga.

Ini kek hari lahirnya yang sememangnya sudah ditempah awal 2 bulan juga. Tapi dengan orang lainlah.

Sofea pun sambut hari lahir juga. Tapi keknya beli terus aje beberapa jam sebelum itu tapi masih ada gambar kartun kat situ. Kartun Sofea The First memandangkan nama sama. Hihi

Maksu dan Mama aku. 😁

Mak-mak bersama anak-anak.


Lilin dah dipasang. Jom nyanyi sama-sama.
Happy Birthday to you..
Happy Birthday to you..
Happy Birthday to Umairah, Huda, Hasya dan Sofea!

Aku duduk semeja dengan nenek dan atuk. Lupa pula, adik lelaki aku kat sebelah. 

video Ini video khas yang dirakam. Silalah tengok ya!

Aku yang nak masuk jugak. Haha

Masih lagi menyibuk dengan puteri-puteri hari lahir sekalian. Hahaha
Kekecohan dan kemeriahan semua.

video Video kemeriahan sambutan hari lahir.

 Gambar ini diambil pada 17/4 hari itu. Sememangnya hari lahir mereka berdua. Huda dah 4 tahun. Hasya pula dah 3 tahun.
Selamat Hari Lahir sayang-sayangku sekalian!

 Hadiah hari lahir mereka berdua yang diberi oleh pak cik dan mak cik aku. Hasya tak ada sebab dah tidur.

Ok.. itu sahaja cerita untuk hari ini.. Entry kali ini unik sikit sebab ada video. Haha pertama kali aku cuba masukkan video. Tengok ya!


Ditaip Oleh: Cahaya Pemaaf ❤