Friday 9 January 2015

Family trip 2014


Pada 9,10,11 Disember,
Keluarga besar ayah aku buat Family trip. 
Kami bercadang untuk buat di Cameron Highland!

Kami sewa 3 buah  rumah teres 2 tingkat.
Memang seronok sebab keluarga aku dapat
Master Bedroom.. 

Perjalanan nak ke rumah teres itu langsung tak menyeronokkan.
Mak aku sampai muntah 3 kali.
Jalannya pusing2 dan memeningkan kepala.
Aku pula, sampai saja rumah itu terus muntah.
Huhuhu ;(

Oxy tidak boleh dilupakan :-)
Hehe

Hari pertama di Cameron Highland :-)

Malam hari pertama kat Cameron Highland ada BBQ.
Sedap!
Aku jadi photographer tak berbayar.
Hahaha..



Gelagat masing2 sementara menunggu BBQ siap dihidang.
Hahaha.

Keesokkan harinya iaitu 10/12/2014..
Aku bangun seawal 6 pagi untuk siap-siap sarapan kemudian pergi ladanng strawberi dan ladang teh..


Hari kedua di Cameron Highland. :-)

Sejak datang kat Cameron Highland ini,
Aku jadi fanatik strawberi.
Kalau pergi pasaraya mesti beli strawberi tapi strawberi Korea lah. Hahhaha
Strawberi Korea besar dan manis!
Tapi strawberi  Jepun lagi besar.

Kat ladang teh kami makan kek..
Lepastu :) kami pergi ladang strawberi untuk beli strawberi!

Satu keluarga besar di Ladang Teh. 

Malam itu, kami ada buat cabutan bertuah dan Hadiah sempena permainan sukaneka.

Ini yang keluarga aku dapat..  :P

 Ini keluarga Cik Nas dapat.

Ini keluarga Pak Andak dapat.

Ini keluarga Mak Uda dapat.

Semua keluarga dapat.
Tapi cuma beberapa yang bagi gambar.
Hmm..

Keesokkanya merupakan hari terakhir kami di Cameron Highland:-)
Terbitnya matahari, aku terus buka pintu balkoni..
Lepas itu tangkap gambar kawasan tempat menginap kami selama tiga hari..






Kami bertolak di Pasar tepi jalan kemudian membeli buah tangan sebagai kenangan!
Hehehe:-) inilah yang dibeli!


Ini gambar kami sekeluarga sebelum bertolak balik :-)
Semua sekali ada 70 orang.
Hehehe:-)
Itu sahaja Laporan Family trip 
pada kali ini.
Semoga berjumpa lagi pada Family Day 2015!!
InshaAllah we'll go to Pulau Langkawi! 

Ditaip oleh: Cahaya Pemaaf <3

No comments:

Post a Comment