Tuesday, 16 September 2014

Cerita Raya Kita! (Part 3)

بِسۡـــــــــمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡـمَـٰنِ ٱلرَّحِـــــــيمِ

Pada 9 Ogos 2014,
Atiqah datang rumah aku untuk beraya!

Ayah aku siap masak spageti lagi :3
hehehe :3
sambil itu kami borak kosong :)
lepas itu kami selfie :)




ni jalan raya depan rumah aku ^^ hahaha
sambil tunggu abang Atiqah untuk hantar rumah Izzah,kami selfie lah..
monopod ni Atiqah pinjam dekat jiran dia :)

Kitorang ingatkan rumah Izzah dekat je sebab dia kata kat Putra Perdana.
bila kitorang pergi je dah sesat..sebab dia suruh masuk sini masuk sana.
pening dibuatnya..betapa kelam kabutnya kitorang ..haha

dalam kelam kabut cari mana satu rumah Izzah sambil pegang telefon tetiba dengar orang jerit
"Atiqah".kitorang ingatkan suara dalam telefon,sekali pandang,"eh,itu Izzah kan?" hahaha..serentak ketawa lepastu **

mak Izzah buat laksa..sedap..tapi pelik,apasal Izzah ni kurus?mak dia masak punyalah sedap ^^
alang-alang dah sampai rumah,kami jenguk bilik dia sekali :)
banyak patung..kalah bilik aku..haha
lepastu.....selfie :)

 ni adik Izzah.
nak dijadikan cerita..waktu mak Izzah mengandungkan budak ni 5 bulan.
Doktor kata ni lelaki.keluarga dorang rancang nama "Ashraf Hadif"
lepas aku dengar cerita Izzah..aku dah pasang niat nak selfie dengan budak ni..
tapi kuasa Allah..budak ni keluar dan perempuan -_-
jadilah nama Aishah..
tapi tak apa..niat aku tercapai,dapat juga selfie dengan Aishah ^^

 kami bertiga :) Atiqah,Izzah dan aku.hehe
aku pegang Aisyah :)



Lepas makan dan selfie,
kami bertolak ke rumah Nurin pula :)
memang best!
bukannya makan dan lepak je.
malah,jalan-jalan satu kawasan perumahan dia :)
sambil jalan,kitorang dapat pengalaman pahit manis sekali..
bak kata orang putih "Sweet Sour Moment" gitu..bhahaha

 kitorang duduk sofa merah tu :)
jangan tanya kenapa mata aku macam hantu **
mata aku kan coklat,bila kena flash.jadi macam tu lah -.-
kat rumah Nurin,kami makan laksa juga,
tapi special sebab ada penjamu selera dan macam-macam lah..
orang Kedah punya stail katako :)
tapi..pedasss.
 rumah Nurin besar,sebab belah tepi..lepastu ada padang yang besar :)
memang best ahh..

 yang tepi Atiqah tu adik Nurin..menyibuk je kan?hahaha

 lepastu kami ronda 1 kawasan perumahan..
nak dijadikan cerita,kitorang nak beraya rumah Dhamira.
Nurin bagi salam dengan kuatnya.
tiba-tiba..nurin campak basikal dia dan terus buka pagar Dhamira..
aku dan Atiqah terkejut dan ikut jejak langkah Nurin.
"Astarfirullahal azim" keluar dari mulut Nurin lepastu pandang depan pagar Dhamira.
Bila aku pandang,rupanya Anjing besar..
Ayah Dhamira pun keluar sebab terkejut..
Ayah Dhamira bagitau yang Dhamira tak ada..jadi kami pun tak beraya.
ni baru pahit sikit je..sebab aku tak nampak anjing tu dari awal..haha
bila ingatkan balik,memang kelakar.

 lepastu kami lepak taman permainan nak hilangkan rasa berdebar tadi :)

 Lepastu kami pergi Surau..cantikkan reka bentuk surau..
dahlah banyak air cone :)
lepastu kami nak beraya rumah ketua pengawas iaitu Aniq.
tapi malangnya tak ada orang.tapi rumah dia cantik.
Pagar besar siap ada CCTV..
hmm..
tiba-tiba aku dan Atiqah ternampak seekor binatang kecil yang comel kearah Nurin.
aku ingat kan kucing..rupanya anjing.
Nurin cepat-cepat turun basikal..
bila aku dan Atiqah tengok reaksi Nurin,kitorang gelak lah.
anjing tu terus terpa ke arah aku..disebabkan aku pegang payung,aku tolak anjing tu dengan payung..
lepastu aku buka langkah silat..eh?
takkk...aku buka langkah seribu..hahaha
aku pusing belakang tengok Atiqah lari juga..
rupanya anjing tu tak nak ada orang lalu kawasan dia.
Atiqah cerita pula,
lepas aku lari,anjing tu nak serang dia..dia dah lah pegang monopod,lagi lah dia takut.
kemudian,dia lari jelah..
 Lepas pengalaman pahit dan menakutkan ni berlaku,
kami pergi taman lagi..
gambar ni membuktikan yang aku pegang payung,nurin naik basikal dan atiqah pegang monopod.
hahaha.
 muka terkejut lagi ni..seriouslyyy!

 jalan nak balik rumah Nurin,kami jumpa rumah Banglo ni.
tak ketinggalan selfie jugaklah :D

 aku pun selfie sebelum balik rumah :D
muka yang ni nampak cun pula kan?
hahahaha :D
I just want you guys to know,
I love you guys more than I love my everything
Because you guys always make me happy,sad and angry at the one time :)
and..can't forget is Maryam :)
You're the one friend who's always smile and flawless all the time :)
if I can put back the time..I want you to always beside me.
because I don't want to lose you now.
Because you guys are the one,two,three always understand me :')
Thanks Sahabat ^^

Ditaip oleh: Cahaya Pemaaf ❤