Wednesday, 17 September 2014

Cerita Raya Kita! (Part 6)

بِسۡـــــــــمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡـمَـٰنِ ٱلرَّحِـــــــيمِ

                                                                         
                                                            OPEN HOUSE FAIHANA

Pada 24 Ogos 2014,
Wannurfaihana iaitu classmate aku buat rumah terbuka ^^
sudah semestinya aku hadir,
kalau tak,tak ada masa aku mengupdate katako **
sebelum pergi rumah terbuka,
aku ada selfie dengan adik aku :)
tengoklah perangai dia -.- suka memerli aku..
semua gaya aku dia ikut -.- haish..

nak dijadikan cerita,
aku datang rumah Atiqah pukul 3.00 petang..lepastu aku,Izzah dan Atiqah terus gerak pergi rumah Faihana.Rumah Faihana dekat je..Jalan kaki lah jawabnya :)

Dalam perjalanan ke rumah Faihana,
aku adalah cakap pasal Syahidah..
"weh,Syahidah datang ke tak?"
diorang cuma cakap "entah".

Sampai je depan rumah,serentak bagi salam..tengok-tengok Syahidah yang keluar.
Panjang umur Syahidah.
haha..

Lepastu kami pun masuk..rumah Fai dah muatan penuh sebab ramai sangat budak-budak.
Ramai jugaklah yang Fai jemput..tapi lelaki 3 orang je.

Siapa lagi kalau bukan Nik dan Nazren.tak ketinggalan,Faris.
Banyak mak Fai masak,sedap pula tu..
orang kelantan kan rajin?
yeke?yelah kot.
sampai aku nak basuh pinggan pun tak boleh XP
aku bukannya rajin cuma pinggan kat depan dah tak ada..
kesian orang yang belum makan.
Atiqah tak ketinggalan bebel kat aku "Noris ni memang.tak reti duduk diam.satu hari tak buat kerja dia tu tak boleh" -.-
.
Lepas makan,kami bual-bual kosong :)
ni gambar tak ready sebenarnya :D tapi comel ..
waktu ni masing-masing tengah buat kerja sendiri -.-
itulah yang jadi macam ni.

sambil berbual,kami selfie  lerr :)
yang depan sekali tu namanya Shahidah.u
yang sebelah dia namanya Hidayah.
dorang kawan baik ** 


kalau nak tau,gua pun kaki selfie..
disebabkan aku ni jarang2 jumpa dengan budak popular sekolah,
jadi aku pun selfie lah dua tiga gambar..
kata orang 'buat kenangan'..
hehehe :3 
kalau dah popular,semestinya cantik.
ya tak?
kalau dah cantik dah pastilah berpunya..
oops..maksudnya Kepunyaan Allah.
kecantikan hanya pinjaman..
haha..semua dah fikir nak ngorat -.-



mari kita kenalkan diri :)
yang berada kedudukan pertama itu ialah Ras Nilam Karmila.
mukanya iras-iras gadis korea ya tak?

yang berada dikedudukan kedua ialah Wannurfaihana.
Dialah tuan rumah kita pada rumah terbuka kali ini ~
Gadis cantik molek ini orang kelantan.
jangan main-main ~

yang berada dikedudukan ketiga ialah Hanis Sufiah.
yang pastinya dia kepunyaan Danial Uzair.
gadis ini kelihatan lembut tetapi pandai main penny..
haa..mesti terkejut :o

yang berada dikedudukan keempat ialah Farra Farisha..
gadis ini amat sempoi dan peramah.
manis juga orangnya.

yang berada dikedudukan kelima ialah Noor Hidayah.
gadis ini berdarah keturunan Siam-Kelantan.
siapa sangka,selalunya gadis siam seorang yang kap kap pukap --" 
hehehe..maksudnya gadis siam ini lemah lembut tapi Dayah bukan seorang yang macam itu.
Kalau dia marah,haish..nasibla..

yang berada dikedudukan keenam ialah Noor Syahidah.
gadis ini berketurunan jawa dan merupakan anak ustazah.
biasanya orang jawa ni garang dan keras kot.
tapi Syahidah seorang yang lemah lembut dan berfesyen muslimah seperti jubah dan shawl labuh.
dan juga..seorang yang suka gelak dalam kelas..

okey,selesai sudah sesi perkenalan kita :D
jangan salah faham pula,
aku taip 'kedudukan' itu bukan undi ke apa..
tapi penerangan berdasarkan  kotak setiap gambar bagi korang faham.
Jangan terkejut :o sebab aku suka kenal pasti seseorang baru aku kawan.
haha.



 dua orang ni mula makan lepas kitorang habis makan :D haha
Nik tengah tunggu giliran nak tambah tu..
Nazren tak habis makan lagi..nak tamboh juga ler tu..
*jangan marah ahh* :p
 3 orang kat belah bawah ni blogger :)
Izzah kemain lagi dengan telefon dia tu -.-


 Bersinar gigi Syahidah,
aku terselit ditengah-tengah semua gadis jelita ^^
 Ommaggad!serius faihana nampak comel buat muka macamtu *_*


 tuan rumah gembira kami datang °~°
haha yeke fai?

gambar ini amat aku gemari walaupun tidak diedit!
berseri je semua .. cehh **

 kami tangkap gambar berdiri pula..
terserlah keceriaan masing-masing :D


buat pengetahuan juga,
gambar aku dan Atiqah tidak diedit sebarang effect pun tapi memang macam tu..
tapi..muka aku seolah-olah pakai makeup..-_-
 nilah bukti kegilaan kami..ish-ish..tak senonoh -.-
bak kata Syahidah "makcik kepoh" eh?
hahaha :D

Lepastu kami terus balik rumah Atiqah :)

 selfie dengan Atiqah ^^
My Love ❤❤❤
The three of us *_* Izzah also my close friend :)


 ni gambar paling kelakar,
memang candid sebab tak rancang !
waktu ni dah sampai rumah Atiqah..
tengok gaya aku -_- haha

gambar yang pertama tu,aku dan Atiqah terbuat gaya tangan yang sama..
gambar yang kedua tu..aku dan Izzah serentak pandang bawah bila nampak pacat..
kami tengah gelak masa tu..
gambar yang ketiga tu..aku dan Atiqah serentak pejam mata sambil tersenyum..haha
gambar yang keempat pula,gaya tangan aku dan Atiqah yang sama..hehehihihoho..


 ni waktu kat jalanraya pula :)aku dan Atiqah.
 Atiqah dan Izzah :)
aku dan Izzah,gambar ni Izzah jadikan majalah untuk kerja amali seni ^~^


and lastlyy.. me with many actions :) 
Purple White :D
Credits by:Siti Zaharah (Atiqah Sister)
Thanks guys for make me happy on that day ^~^

Ditaip oleh: Cahaya Pemaaf ❤