Thursday, 24 July 2014

Damansara

بِسۡـــــــــمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡـمَـٰنِ ٱلرَّحِـــــــيمِ



Pada 21 Julai 2014,
selepas aku balik daripada sekolah,kami sekeluarga terus bersiap untuk berbuka puasa di One World Hotel,Damansara yang bersebelahan dengan Sri Pentas TV3.
Setelah setengah jam perjalanan,akhirnya kami sampai..inilah Bangunan Hotel yang megah sekali..
         Hotel 5 Bintang doo!
         Abah memarkir kereta dan kami sekeluarga bergerak ke CINNAMON yang merupakan restoran di            hotel mewah ini..


Ini kaunter untuk membuat pembayaran sebanyak RM 148 untuk orang dewasa..
Kenapa mahal? sebab makan bufet..dan ada lebih 1001 jenis makanan..
Almaklumlah,Malaysia merupakan negara terkenal yang kaya dengan berjuta jenis makanan..
Sepatutnya kita bersyukur dan memikirkan nasib saudara kita di Gaza dan Syria sana :'(
Sepanjang bulan Ramadan yang penuh barakah ini,sedekahkan lah doa kerana doa merupakan senjata orang islam :)
Kembali pada ceritaaa...
Sewaktu nak ke pintu masuk CINNAMON,ada kolam yang cantik dihias dengan pokok !
I LIKE!!


Kami pun mencari meja yang sesuai untuk 5 orang :)
Banyak sangat mejanya,sampai pening kepala..orang pun ramai sangat nak berbuka puasa..
ini pintu masuk ke CINNAMON!

ini meja makan dekat luar restoran..aku suka hiasan perabot dia..
:D
akhirnya,dapat lah duduk satu meja yang cukup satu keluarga aku :)
kami pun mengambil kurma dan mengambil makanan di bufet..
memang mata rambang bila tengok banyak makanan..yummyy!

 Meja makan yang banyak gilaa..
 Hidangan Bufet!

 Akhirnya aku pilih kek coklat..kalau pergi sini..dah tak fikir berat badan dah..haha :D
 Rajin Chef nya yah!Chaiyokk!



 Cantik+Menarik+Kebaboom susunan makanan yang berwarna warni..kan??
 Marshmallow chocolate sudah pasti menjadi pilihan hati aku..Muah..sedap gila!
Pasta Spageti juga menjadi pilihan hati aku!
 Ini semua makanan aku tak makan..
 PASTA COUNTER!selamat menengok.
Takut nak makan pasta hitam tu.. >•<
 Potong ayam depan orang..
Tengok gambar pun menyelerakan dan nampak sedap,apatah lagi rasanya!
Kalau nak pergi,pastikan duit telah mencukupi ya!
Hahaha :D

Berbuka tanpa nasi itu bukan aku..Biasalah..rakyat Malaysia memang asalnya makan nasi kan?
nak buat macam mana lagi? -_-

Tak habis-habis lagi aku makan..waktu ini dah 10 minit dah..kesiann :(


Mama,Abah,Huda dan Hasya!

 Adik aku yang bajet hensem..Lalalala!siapa nak adik aku?
 Abah yang mithali.hehehe :3
 Susah betul nak tangkap gambar abah ni..haih !
 Mama Mithali..hehe :3
 Terlantar kekenyangan si budak gemuk..ahaha
 Pico!Bak kata Huda ;)
aku dan Haziq sempat berselfie!






 "Sambil Menyelam,Minum Air" hehe :3 aku tumpang sekaki berselfie :pp

Habis je makan...
Kami berjalan-jalan di Pintu masuk Hotel!
Cantik!
 Gempak siot :O
 Hotel 5 bintanglah katakan..banyaklah penghargaan dan anugerah dapat ;)
 Lampu..
 Fakta menarik tentang pokok kelapa sawit.
 Banyak bentuk,aku paling suka bintang..sebab aku selalu berangan nak jadi seorang bintang popular satu hari nanti :)
 Lampu ini warna hijau do..Menarik!

 Huda!
 Pico lagi!

Huda dan Hasya!!!
Aku :)

Okeylah..Assalamualaikum :)
Sampai disini sahaja entri aku untuk hari ini..
Salam Ramadan!
Ikhlaskan hati sesuci Ramadan :)

Bye-Bye!Tata! :D
Ditaip oleh: Cahaya Pemaaf ❤