Monday 26 December 2016

Kenduri- Kendara..

Assalamualaikum..
Hari ini aku nak berceloteh tentang kenduri. Kenduri ini ada pelbagai jenis. Ada kenduri kahwin, kenduri doa selamat, kenduri cukur jambul dan kenduri akikah.
Tapi tujuannya masih sama iaitu bersedekah bagi orang makan. Sepanjang tahun ini memang banyak juga kenduri yang aku pergi tapi ada beberapa aje yang buatkan aku tertarik dengan konsep dan tempat perkahwinannya.

Ini gambar selfie aku sebelum ke kenduri kahwin anak sepupu abah. Dapat gula-gula kapas sebagai gift!
 Aku dan Hasya!

Ini gambar pelamin berkonsepkan istana!

Ramai orang hadir di Dewan Siantan, Putrajaya!

Seterusnya, kenduri kahwin di rumah seorang Dato' yang merupakan klien abah. Anak Dato' itu berkahwin dengan konsep putera raja yang berkuda bagai. Memang gempak sebab kahwin naik kuda! Memang beratus ribu habis nak beli khemah, kerusi meja dan kuda pelamin semua memang cantik gilalah!
Huda dan Hasya lagi.

Huda~

Huda dan Hasya lagi dan lagi!~
Aku yang berbaju kurung bunga-bunga serta bertudung oren!

Haziq bersama kuda yang angkat pengantin tadi.

Aku juga bersama kuda yang lagi besar!


Kemudian, Aku pergi kenduri doa selamat di rumah Mak Ngah.
Kami baca yassin. Baca doa. Solat Maghrib kemudian makan-makan.


Gambar aku bersama Mak Ngah, Kak Piqa, Cik Amy, Mak Su!

Gambar aku dengan Maksu!

OOTD!

Huda OOTD!

Aku dan Haziq!


Seterusnya, aku ke kenduri kahwin sepupu aku iaitu anak Mak Long aku yang ketiga. Perkahwinan dia sebelah padang yang memang cantik dan banyak bunga! Kenduri kahwin nya diadakan di Klang tempat asal isteri dia.

Aku dan Huda.

Outfit of the day aku semasa kenduri kahwin itu.

Actually, this is my usual activity every weekend because there is so much family member that got married. Also, we have to attend all the weeding that we are invited.
Lagipun mak aku selalu kata, kalau kita tak datang kenduri orang, nanti ada ke yang nak datang kenduri kita?

Ditaip oleh: Cahaya Pemaaf ❤

No comments:

Post a Comment