Monday, 16 June 2014

Pulau Pinang!

ASSALAMUALAIKUM..
Macam biasa,nak cerita tentang throwback aku bulan May yang lepas..

Pada 11/5/2014,
kami sekeluarga merancang untuk ke Taiping untuk menghadiri majlis perkahwinan kawan ayah aku..
sebelum itu kami singgah Tesco Bandar Bukit Puchong untuk membeli hadiah untuk Raja sehari..
Tapi rezeki aku,terjumpa Ashraf ataupun Mr.Blur dan keluarga dia kat cashier.
gila tak terkejut?memang rasa nak putus nyawa tau.
aku tak tau yang dia nampak aku atau tak..tapi yang penting aku nampak dia.
Bukan main gembira lagi dia,dah lah tolong angkat barang letak dalam troli..
lepas itu tolak troli pun gelak-gelak apa entah yang kelakar sangat -..-

Lepas itu 4 jam perjalanan ke Taiping..
Ni gambar waktu sebelum nak ke Taiping ;)



kononnya berselfie lah ni..
hehe :3

Lepas makan dan berbual dengan pengantin..
ayah aku ajak pergi Pulau Pinang memandangkan tinggal beberapa kilometer untuk kesana..
jadi tak nak lah terlepas peluang ^~^

kami ikut jambatan kedua,ni gambar aku dalam kereta waktu kat jambatan kedua..

Memang best sangat!..
Lepas itu kami pergi shopping di IoI Mall Penang..
Sesak gila dan besar gila..
Lepas itu cari tempat menginap dan tidur di hotel itu!

Esoknya kami melawat Taman Rama-Rama Penang..
Ini gambarnya..
Seronok sangat..ada seekor rama-rama hingap dekat shawl aku..hehe :3




pico!mata hantu °~°







ni lah rama -rama tu..cantikkan ?


lepas itu bergambar dekat buaian dan bergambar dengan Orni!
Cantik gambarnya..
ni kat tempat menunggu tiket **


buaian rama-rama yang awesome! I love It

ni mama abah dan 2 orang adik aku..



adik aku dengan beraninya memegang rama-rama

aku dengan Orni yang comel..posing aku comellah *~*

Begitulah cerita pengalaman aku bercuti bersama keluarga di Penang!
Pengalaman yang cukup menarikkan?
okeylah sampai disini saja..
Assalamualaikum

Saya tinggalkan pesanan ya!

 Masa itu terus berjalan tidak cepat dan tidak lambat..jadi,sentiasa setkan minda anda bahawa masa itu ibarat emas.Agar kita tidak pernah leka dengan liku kehidupan walau sesaat..
jadi,isilah masa lapang anda dengan perkara yang berfaedah.. ^~^

                                             Keep In Touch °~°
Ditaip oleh: Cahaya Pemaaf ❤