Monday, 16 June 2014

Karnival Bakat



ASSALAMUALAIKUM..

Harini nak throwback bulan 5 lagi :)

Pada 3/5/2014,
SMK Puchong Utama 1 mengadakan Karnival Bakat.
Aku mengambil bahagian dalam acara pidato memandangkan aku telah dipilih oleh cikgu Norhaizan untuk mewakili Kelab Pinjaman Buku Teks a.k.a SPBT ;)
Memang aku gemuruh sebab dah lama tak berlatih pidato ..
Tapi disebabkan aku ini ada satu perangai iaitu poyo dan over confident, ia menyebabkan aku tak sabar pulak..hahaha :D

Walaupun aku dan beberapa orang ahli SPBT yang memasuki acara.
tapi,Atiqah sentiasa menemani aku dan dia mendapat markah koko :)

Sebelum sampai giliran aku..Atiqah tangkap gambar aku waktu berlatih..
Memang Mangat betul aku :3
hahaha :D

Sehingga tibanya giliran aku..
entah kenapa hati aku jadi tenang dan aku dapat berpidato dengan lancar tanpa tengok kertas dan tersangkut.
hehehe :3

Selesai berpidato,aku dan Atiqah dating dan jalan-jalan membeli makanan :)
Crush Aku dan Atiqah masuk Nasyid :3
Ashraf wakil Kelab Pendidikan Islam.
SN pulak wakil Kelab Sains.

 Waktu perut dah kenyang :) Atiqah,Nadia dan aku ;)

 Nampak tak? Minah depan ini memang sentiasa sokong aku :') sebab itu aku sayang dia :)
Cikgu Norhaizan pun sama..setiap hari ingatkan aku tentang pertandingan ini..
Sampai keluarga aku bising sebab memekak dalam rumah..Haha :D


Aku,Cikgu Norhaizan dan Atiqah..
Terima kasih kat cikgu dan Atiqah sebab menyokong saya sangat-sangat..hehe :3



Thanks Babe for everything..Always remember 'RisQah' C=

Keputusan diumumkan,
Nasyid dijuarai oleh Kelab Sains yang diwakili oleh kumpulan nasyid Mr.SN a.k.a Mr Right Atiqah :) 
Tempat kedua oleh Kelab Pendidikan Islam yang diwakili oleh kumpulan nasyid Ashraf a.k.a Mr.Blur a.k.a Crush aku :)




Congratulations to Kelab Science and Pendidikan Islam!

Juara Pertandingan Pidato dimenangi oleh :-
Jeng Jeng Jeng...
..........Norismahani Binti Ismail dari kelab SPBT.............

Yeay!Hip hip hooray!!!
Balik rumah,aku selfie dengan Piala Pidato!
Alhamdulillah :)


Alhamdulillah!Thanks to Allah!
:')

"Nak Seribu Daya,Tak Nak Seribu Dalil"
Maksud pepatah ini ialah kalau kita hendakkan sesuatu kita kena berusaha,
tetapi,jika tak nak kita akan memberikan seribu alasan untuk menidakkannya :)

Jadi ,Berusaha untuk mendapat kejayaan!
"USAHA TANGGA KEJAYAAN"

Ditaip oleh: Cahaya Pemaaf ❤