Sunday 28 December 2014

Atiqah Birthday!


بِسۡـــــــــمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡـمَـٰنِ ٱلرَّحِـــــــيمِ

Hai!
Pada 12/12/2000 lahirnya seorang puteri di hospital Tengku Ampuan Rahimah.
Puteri itu bernama Nurul Atiqah yang bermaksud Cahaya yang dipilih.
Huyooo..
waktu pertama kali aku kenal dia waktu pertukaran kelas.
aku dan Atiqah sepatutnya masuk kelas 4 Mutiara tapi kitorang duduk kelas 4 Nilam.
waktu itu aku cuma kawan je dengan dia.
Sampailah darjah 6,waktu jamuan aku duduk sebelah dia.
hahaha.
masih ku ingat.kami ni gemuk sama-sama.
kurus pun sama-sama.
itulah orang panggil jodoh :P
tengok tu..
yang gemuk 2 orang itu kami lah -_-
haih

see?badan kami dah normal seperti kawan-kawan yang lain.
ini waktu tingkatan 1.

Tahun ini merupakan tahun ke 7 aku berkawan dengan dia.
lama tak?
dalam masa 3 tahun kitorang rapat,banyak tempat yang kitorang dah pergi sama-sama.
Memang sedih untuk dikenangkan sekiranya kami terpaksa berpisah.

Selama 2 tahun kami rapat,
kami duduk sebelah-sebelah dan tepi tingkap kedua dikelas selama 2 tahun.

Kami dah pergi PWTC.

kami dah pergi lawatan SPBT ke Kuala Lumpur.
Taman Orkid,Muzium Polis,Kilang Coklat dan Masjid Negara.
kami dah pergi Putrajaya.
untuk jamuan pengawas tahun lepas.

waktu latihan Syahbandar.

Kami pergi beraya rumah kawan-kawan..

Kami dah pergi open house sama-sama..


Atiqah pernah datang rumah nenek aku di Shah Alam.


Kami siap bermalam sekali disana :)


Kami pernah pergi tempat shooting Finas bersama-sama..

Dia datang rumah aku pada Raya AidilAdha.


Dia datang rumah aku untuk buat projek Sains..

Jamuan pengawas tahun ni..


kadang-kadang kami skema kat sekolah..

sama-sama ahli BSSM dan bakal doktor pada masa hadapan..


Perbarisan rumah sukan Syahbandar..


Dia sokong aku sewaktu Karnival My Bakat.
aku mewakili SPBT untuk pidato.


sambut hari lahir aku yang ke 14 tahun..


Pergi tuisyen sama-sama..duduk sebelah-sebelah juga.


Pergi IOI Mall bersama-sama...

dan juga sambut hari lahir Atiqah bersama-sama.

kalau nak  cerita pengalaman,cabaran kami  bersama-sama  memang tak akan  habis..
ini cuma suku sahaja.
Nurul Atiqah merupakan kawan baik aku yang  lain daripada yang lain.
sebab itu aku sayang dia sama macam adik beradik aku.
Dia ibarat kakak,adik,kawan baik,makwe,makcik kepoh,dan segalanya bagi aku.
Tanpa dia,memang aku rasa kehilangan sangat.
sebab itu lah,aku buat entry ini.

Hahaha.
Nak cerita ini..pada 12/12/2014,
aku sambut birthday Atiqah kat rumah dia.
aku datang pukul 2.00 petang.
lepastu menunggu Izzah 😈
Bila Izzah datang kami siap sedia nak potong kek..

lepastu kami makan Mee goreng,nugget,sosej,kentang goreng.
dan juga Air oren.
Sedap sungguh!

lepastu kami selfie!
 aku bersama Birthday Girl!
siap ada belon lagi.
Sweet or not? hahaha
 When 3N take a selfie be like.....hahahaha


~3N~
❤Gaya bebas kami ❤



Bersama Izzah..

Bersama Birthday Girl..

Hye and Assalamualaikum Atiqah!
Maybe now,you are reading this.
I just want to thank to you because make my life more fun!
Thank you for everything moment that we had for seven years.
It must be a long time but I can't forget it even a one moment.
You're a girl with positive thinking,a bit careless,funny and always beside me.
That's why I love you
Just stay as who you are because you are different than others.
You are CAHAYA YANG DIPILIH.
hehehe I just want you to know,I'll always beside you.
aku doakan kau selalu sihat,ceria,menjadi anak solehah dan dapat yang terbaik untuk PT3!


We are always RisQah..
every pictures have own stories..
so,let's continue our friendship and fighting to the end.
Let's make our story become more fun and happiness.
Because Friendship is RisQah..

Ditaip oleh: Cahaya Pemaaf ❤

No comments:

Post a Comment