Saturday 1 October 2016

Majlis Apresiasi Pengawas 2016

Assalamualaikum.. 
Pada penghujung bulan 9 yang lalu, 
Majlis Apresiasi Pengawas 2017 diadakan di Kinrara Resort. 
Sememangnya, Majlis Apreasiasi tahun ini dianjurkan ditempat yang sama seperti Majlis Apresiasi Pengawas pada tahun 2014, tetapi apapun yang penting, Majlis ini diadakan dengan penuh meriah.
Kalau tidak, tidak lengkaplah pengakhiran tahun 2016 aku tanpa Majlis besaran sekolah seperti ini.

Okey ceritanya bermula begini.
Kami telah diberi arahan oleh pihak penganjur untuk berkumpul disekolah selwat-lewatnya pada pukul 8.00 pagi.
Setelah mengerjakan solat subuh, aku terus bergegas menyiapkan diri dengan baju dress yang cantik berwarna biru ini. Sebenarnya, dress gaun ini kepunyaan Farihah dan aku hanya meminjamnya sahaja memandangkan aku malas nak membazir duit beli baju yang mahal lepastu tak pakai2.. Kan??
Diatas kebaikan budi Farihah, dia bagilah aku pinjam baju dia ni.
Jadi, tak perlulah aku beli baju baru lagi.
Tepat pada pukul 7.00 pagi, aku dah terjegat kat pagar rumah Atiqah. 
Nak dijadikan cerita, kakak Atiqah bertugas sebagai make up artis pada hari tersebut.


 Jadi terhasillah seni dimuka aku ini menjadikan muka aku kali ini lebih berseri-seri..

Kemudian, aku dan Atiqah pun bergegas ke sekolah pada pukul 7.50 pagi..
Sambil tunggu pendaftaran, kami selfie dululah..

RisQah feat Camelia ..


Dashmita join selfie sekali,






Gambar gila-gila kami selfie beramai-ramai sebagai tanda kenangan..


Setelah selesai semua urusan pendaftaran.. Kami diarahkan oleh guru untuk masuk ke dalam bas masing-masing yang telah diaturkan.
Sementara itu aku berselfie dulu dalam bas dengan Atiqah.

Azma dan Aisyah yang duduk di hadapan kami turut berselfie sekali.

Sesampainya disana, aku dan Atiqah dudukdi meja masing-masing yang bernama Porpoise.
Kami selfie dulu sebelum make up mula mencair..

Ahli kumpulan meja kami, Hurul, Aisyah dan Janice.

Camelia, Zulaikha, Afrina dan Khairunniena.

Ini adalah hiasan dia tasa meja kami sejurus kami datang ke dewan ini.

Aturcara majlis ..


Aneka menu makanan yang terdapat disini.


Ucapan daripada Pengetua SMK Puchong Utama !, Pn Shakinah Binti Arshad.

Ucapan daripada Penolong kanan hal ehwal murid, Pn Che Mah binti Sharif

Ucapan daripada Ketua Pengawas, Alif Iman.

Ini adalah makanan pilihan pertama aku, ABC!

Ini adalah pilihan makanan kedua aku, Kek dan kuih-muih..

Meja kami bernama PORPOISE yang merupakan meja kedua daripada pentas.

Persembahan pertama.

Persembahan daripada Alia Anisa and the gang, Aireen dan Hurul yang kelakar sampai berair mata aku ketawa terbahak-bahak..

Persembahan nyanyian daripada Hadirah Batrisya yang merdu sungguh suaranya.

Persembahan nyanyian lagu inggeris daripada Zulhilmi pula.

Persembahan sketsa daripada tingkatan 3.

Kesawitan terserlah apabila kedua-dua sahabat baik ini iaitu Afrina dan Zulaikha menyuap makanan sesama sendiri.






Lampu ditutup menyebabkan dewan berada dalam keaddan gelap. kami nyalakan lampu gelang ini, sambil menyanyi lagu beramai-ramai.


 Persembahan khas daripada senior tingkatan 5.

Selfie berempat bersama Camelia dan Rossane.



Pengumuman King and Queen tema kali ini. King jatuh kepada Muhammad Farih Ainuljamal. Manakala, Queen pula jatuh kepada Azma..

Aku bersama Queen tema kali ini..

kami bergambar beramai-ramai. Girls time..

Aku bersama Queen feat Adam Benjamin..

#mukakamilagi

Semua pengawas tingkatan 4 yang hadir pada hari ini..

Outfit of the day daripada aku dan Atiqah. 



Sekian laporan Majlis Apresiasi Pengawas bagi tahun 2016.
Lupa nak bagitahu, aku dapat cabutan bertuah topi. Bersyukur sangat sebab dapatlah sesuatu daripada tak ada apa-apa kan. Apapun, penutup tahun 2016 sangat meriah dengan sambutan majlis besar-besaran seperti ini.
Diharapkan Majlis Apresiasi Pengawas pada tahun hadapan lebih meriah memandangkan aku merupakan senior tahun depan. Tahun terakhir ke sekolah. Kenangan yang tak akan boleh dilupakan..

Ditaip oleh: CaHaYa PeMaaF



No comments:

Post a Comment