Tuesday 21 October 2014

PU Hafiz


بِسۡـــــــــمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡـمَـٰنِ ٱلرَّحِـــــــيمِ

Pada 4/10/2014,
Ustaz Hafiz Pencetus Ummah datang ke Desa Air Hitam,l
untuk berdakwah tentang hari Arafah..
memang aku excited sangat nak jumpa face to face  ^^

selepas maghrib,aku terus bergegas ke Surau seorang diri..
memang takut lah juga,sebab gelap..lepastu aku sorang.

lepas kami semua solat Isyak,
barulah Ustaz Hafiz datang..

secara 'live' aku tengok 😊
daripada awal rancangan Pencetus ummah memang aku dah sokong Ustaz Hafiz.
sebab dia dari Selangor iaitu tempat asal-usul kelahiran aku..
hahahaha.

akhirnya,Ustaz Hafiz merupakan Juara Pencetus Ummah :)
hehehe 😁

ceramah nya berkaitan dengan Hari Arafah..
Ustaz Hafiz kata,
Hari Arafah,umat islam disunatkan berpuasa kerana ganjaran yang besar menunggu untuk mereka yang berpuasa.
Malah,umat islam yang berpuasa pada Hari Arafah yang kesembilan akan diampunkan dosanya pada tahun lepas dan tahun yang akan datang..
Hebat Bukan?

sebelum ceramah Ustaz Hafiz,aku memang ada terbaca di blog Shafiqolbu..
memang bagus sangat..
aku pun memang berpuasa 4 hari pada hari Arafah..sebab lagi 5 hari tu aku tak tau pasal Hari Arafah..

tapi tak apa,kalau ada umur yang panjang..
boleh kita berjumpa lagi pada Hari Arafah yang seterusnya :)

ok Assalamualaikum 😉

Ditaip oleh:Cahaya Pemaaf ❤

No comments:

Post a Comment