Wednesday, 2 July 2014

Sukan Tahunan 2014

بِسۡـــــــــمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡـمَـٰنِ ٱلرَّحِـــــــيمِ



Nak cerita ni.
Pada 28 Jun 2014,
sekolah aku adakan Sukan Tahunan 2014 di padang sekolah SMK Puchong Utama 1.
Aku menyertai perbarisan rumah Syahbandar iaitu rumah biru ;)
aku memang nak masuk perbarisan sebab tahun lepas aku pernah masuk dan Best!
Tapi..ku amatlah tidak menyangka apabila Ashraf a.k.a Mr.Blur berkawad betul2 belakang aku..
aku rasa penyakit asma aku asyik nak menyerang je tau..tapi nasib baik Allah kuatkan aku..
Cis!bak kata Nurin, "Bichisseo" (aku tak tau eja sebenarnya :3)
apapun,aku Happy sebab dekat dengan Crush.. Haha :D *Just a joke*
aku ingatkan sampai hari Sukan Tahunan ni Ashraf akan terus kawad kat belakang..
rupa-rupanya kedudukan akan berubah,ini bermakna Ashraf akan berkawad betul-betul sebelah aku..
Aduhai!malang betul nasib aku >•<
aku punyalah merancang nak lupakan dia,boleh pula dia semak kawad kat sebelah..
siot betullah :( dia suka buat aku punya rasa syok sendiri makin bertambah :D
tapi,Atiqah kata yang sebenarnya aku punya Syok Sendiri semakin berkurang kerana 3N telah mengumpulkan banyak bukti yang kukuh!

Apa itu 3N?
nanti aku cerita di Entri seterusnya ok?
Muahhh ;)

Ni gambar Syahbandar sewaktu perbarisan :D


nasib baik gambar Ashraf ada kat sebelah aku tak nampak.kalau tak,jadi bahan budak lelaki kelas aku..
Tamat riwayat ku nanti..
okey,sambung balik cerita.. :D

Lepas tu bacaan doa oleh Saudara Muhammad Saifulnizam Bin SamsulSukri dari kelas 4Sains2..
ehem ehem ;)

I know dia hensem..tapi dia sudah berpunya.
Ini gambar Formasi kami!

cantik tak bentuk formasi ni?
mestilah..Terima kasih banyak-banyak kepada Abang Afif&Azam dan juga abang Azhan..
korang memang daebak ah!
dua tahun korang latih dan menang!

Lepas habis perbarisan,aku dan 3 orang budak Form 1 tolong kemas bilik SPBT..
Kemudian,Atiqah dan Nurin pun jumpa aku dan kami bertiga pergi beli-belah makanan :D
Ini gambarnya..ni tengah semangat berjalan yoww!
Nurin pergi ke Wafa dan Wani maka tinggallah aku dan Atiqah..
Jadi,apabila RisQah bersama..kegilaan yang ada betambah dua kali ganda..
aku dan Atiqah makan aiskrim yang dibuat oleh abang Faisal :)
Kini,ku mengerti kenapa Kak Zafirah begitu mencintai Abang Faisal.
Omaggad!
okey,waktu aku tengah sibuk2 makan dan dating dengan Atiqah..
Ashraf menjalankan tugasnya sebagai photographer..
Bhahaha :D Hope tak ada satu pun gambar aku ;)

ni gambar dia!
 Happy nya dia.! ;D      Dia tak tahu,aku nak putus nyawa kawad sebelah dia..

Selepas Larian tamat..
Keputusan diumumkan,
1) Bendahara (Hijau) merupakan rumah hiasan terbaik tahun ini..
2)Syahbandar merupakan maskot terbaik tahun ini..
Terbaik lah sangat -_- ni lah maskot kami.. so simple right?
But, rezeki reflee..dia dapat hamper lorhhh
3) Perbarisan dimenangi oleh Syahbandar lagi.. (Yeay!tak sia2 perngorbanan aku kawad sebelah Ashraf)

Akhir sekali,Syahbandar diumumkan sebagai JUARA keseluruhan tahun ini!Wuhooo!
Pada awalnya kedudukan rumah Bendahara iaitu rumah hijau merupakan tempat pertama,
tetapi pada saat2 akhir,,
Syahbandar telah menyumbang banyak mata dan menyebabkan Syahbandar diumumkan sebagai Juara..

Semua pelajar bersurai termasuk aku,Nurin dan Atiqah..
Kami lepak rumah Atiqah :D
banyak gambar kami berselfie..
Inilah gambarnya..

 Haha..Nurin memang macam tu bila nak bergambar :p

 Mesti korang tertanya - tanya "Siapakah gadis yang berada dihadapan sekali kan?" Ini ialah kakak Atiqah.
Nama dia Nurul Fatihah..kadang ada orang panggil Fatihah ataupun Elle.
sebab nama facebook kak Fatihah ialah Requelle Dugosca..
kak Fatihah sama tarikh lahir dengan aku :) 3/12..
hihi.. :3


 Kami bertiga kawan baik :) bukan bertiga tapi berempat sebenarnya..
lagi seorang Maryam..tapi dia sudah pindah :(

 Kak Fatihah a.k.a Kak Elle dibelakang :)
 Peace from me,Nurin and Atiqah ;)


We are best friends.Don't be jealous okay?
We are 3 Friends and 3 N's.. 
'What's that?'
hoho..the meaning of 3N is:
-Noris -Nurul -Nurin
-No lies -No selfish,but must selfie -Not crazy but happy! ;)
 aku dan Atiqah ;)

Nak dijadikan cerita..kami memang penat sangat dengan kepanasan serta kesakitan kaki yang melanda.
Memandangkan kedua ibubapa Atiqah tak ada..yang ada hanya aku,Atiqah,Nurin,kak Elle dan Shahirah sahaja,maka kami pun berselfie dan baring lepak sana sini -_-

 Muka penat tu :) tapi masih gembira.. aku dan Atiqah..


 Kami lagi -..-
 aku dan Nurin.. Muka gembiraaa..

aku sebelah Kak Elle ;)
 Annoying face by me  *_*
 Lepas itu kami tidur..hohoho :O masih dalam keadaan bertiga :3




 The conclusions is..
Syahbandar is the winner of Sukan Tahunan and Kejohanan Larian 2013 and 2014!
We proud to be a part of Syahbandar!
I hope Syahbandar will be a winner again Next Year!
Alhamdulillah..Kemenangan milik Syahbandar!
Selamanya Syahbandar Juara yow! hehe :3



Pada hari Isnin iaitu 30 June 2014,
Ashraf mencemar duli datang ke kelas aku dan memanggil aku dan Atiqah..
aku yang tengah gemuruh jiwa didada..tetiba jadi blur.. bak kata Ahmad "Miss Blur".
rupa-rupanya,dia nak bagi roti dan Maddle kat kami sebab johan perbarisan..
tapi peliklah,dia panggil "Noris dan Atiqah"..tapi bagi 2 roti dan 2 Maddle tu kat Atiqah..
baik tak payah panggil aku -..-
Sengal!
tak apalah,asalkan aku dapat maddle tu ;)

Balik dari sekolah,aku berselfie dengan Maddle :))
ini gambarnya:





Maaflah Ya,bilikku agak bersepah sedikit...

K Assalamualaikum :D

Fahamilah diri anda untuk menjadi insan yang lebih berjaya pada masa akan datang..
Ukhwah Fillah Abadan Abada :D
Pesanan Ikhlas ~ Cahaya Pemaaf ❤
                                                     Thanks For Reads!